Portale społecznościowe doskonałym narzędziem do rozwoj

Portale społecznościowe doskonałym narzędziem do rozwoj

Portale społecznościowe doskonałym narzędziem do rozwoju firm
autorem artykułu jest Sylwester Sacharczuk

Serwisy spoÅ‚ecznoÅ›ciowe to rodzaj interaktywnych stron WWW, które sÄ… współtworzone przez osoby podzielajÄ…ce wspólne zainteresowania. Ta ostatnia cecha czyni je interesujÄ…cym narzÄ™dziem marketingowym, ponieważ umożliwia dotarcie do precyzyjnie okreÅ›lonej grupy. Ale zastosowaÅ„ serwisów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych w biznesie jest dużo wiÄ™cej – pisze w swoim artykule Barbara Mejssner. (...)

Wpływ na decyzje
Z raportu „The 2008 Tribalization of Business” wynika, że wirtualne spoÅ‚ecznoÅ›ci umożliwiajÄ… efektywne prowadzenie dziaÅ‚aÅ„ promocyjnych ukierunkowanych na budowÄ™ i zwiÄ™kszanie Å›wiadomoÅ›ci marki wÅ›ród konsumentów. WedÅ‚ug ankiety przeprowadzonej przez Jupiter Research jedna trzecia internautów przyznaje, że serwisy spoÅ‚ecznoÅ›ciowe wpÅ‚ywajÄ… na ich decyzje zakupowe. PrzyczynÄ… jest m.in. zaufanie, którym darzÄ… siÄ™ czÅ‚onkowie spoÅ‚ecznoÅ›ci internetowej. (...)

Firmy mogą monitorować dyskusje o swoich produktach prowadzone na forach serwisow społecznościowych, aby poznać opinie klilentów i wprowadzić ewentualne ulepszenia. Jak wynika z badań zrobionych we wrześniu 2008 r. przez Opinion Research na zlecenie Cone, 85 proc. użytkowników serwisów społecznościowych uważa, że przedsiębiorstwa powinny współpracować ze swoimi klientami, wykorzystując do tego społeczności internetowe.

Kontrahent z portalu
Coraz więcej firm, także w Polsce używa serwisów społecznościowych do nawiązania kontaktów z kontrahentami. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Gemius na zlecenie serwisu Profeo.pl, połowa użytkowników biznesowych nawiązała dzięki takim serwisom nowe znajomości, a na wspólne przedsięwzięcie z osobą poznaną w serwisie zdecydował się co piąty zarejestrowany. Co trzeci ankietowany spotkał się z osobą, z którą skontaktował się w biznesowy portalu społecznościowym, a 21 proc. badanych zrealizowało wspólne przedsięwzięcie z takim znajomym.

Model polegający na odświeżaniu znajomości, tym razem z pracy, postanowiono wykorzystać w portalu Biznes-Klasa.pl Ma on pomagać w kontaktach biznesowych. Na portalu dostępna jest specjalna wyszukiwarka osób i firm. Każdy może w ramach swojego profilu stworzyć własną ścieżkę zawodową oraz opisać aktualną działalność. Użytkownicy portalu zobowiązani są do wzajemnej pomocy w kontaktach biznesowych. (...)

Zdaniem eksperta
- Serwisy spoÅ‚ecznoÅ›ciowe sÄ… bardzo dobrÄ… forma promocji. Jednak polskie firmy wciąż wykorzystujÄ… je w niewielkim stopniu, ciÄ…gle nie dostrzegajÄ…c wielu korzyÅ›ci – mówi wystÄ™pujÄ…cy w artykule w roli eksperta BartÅ‚omiej NiewiÅ„ski, zaÅ‚ożyciel portalu Biznes-Klasa.pl. - A przecież obecność w takich portalach to metoda na taniÄ… reklamÄ™ i budowÄ™ wizerunku firmy. W ten sposób można wypromować swoje produkty i usÅ‚ugi. Nie można też zapominać, że portale spoÅ‚ecznoÅ›ciowe, zwÅ‚aszcza biznesowe, to Å›wietna baza informacji na temat konkretnych branż. Można siÄ™ z nich wiele dowiedzieć o konkurencji. Można znacznie uÅ‚atwić i poszerzyć kontakty biznesowe. Wielu z nich to znajomi naszych znajomych. DziÄ™ki temu można prowadzić z nimi interesy na bardziej swobodnej, koleżeÅ„skiej stopie – mówi BartÅ‚omiej NiewiÅ„ski, zaÅ‚ożyciel Biznes-Klasy.

WiÄ™cej – w Rzeczpospolitej.

--
dziennikarz

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Jak zabłysnąć na początku wystąpienia
Niebanalne wnętrza - w poszukiwaniu inspiracji
Porysowany laptop
Motywacja poranna
Spadek cen hoteli na całym świecie o 3%, raport Hotels.